הבשורה: אין מס שבח!

הבשורה: אין מס שבח!

המסלול הירוק זה לא מה שחשבתם. לא מדובר כאן במסלול הירוק כשאנחנו נכנסים לארץ, וגם לא במסלול הירוק שמאפשר גלישה סלולארית בטוחה, המסלול הירוק הוא החידוש של רשות המסים ולפיו ניתן להעביר כספים לחו"ל בלי פקיד שומה! יועץ המיסוי הבין לאומי גדי סולומוביץ': "מספיקה הצהרה אצל פקיד הבנק"

"אם אני רוצה לסכם את השנה הכלכלית שעברה עלינו, אז הבשורה הכי גדולה שיצאה מרשות המסים היא העובדה שניתן להעביר כספים לחו"ל בלי פקיד שומה! זוהי מהפכה של ממש, וזוהי בשורה מצוינת לאותם משקיעי נדל"ן שהיו להם הרבה חששות לקנות נכסים מעבר לים" – כך אומר לנו גדי סולומוביץ', יועץ מיסוי בין לאומי שייסד את חברת רואי החשבון ברמת גן.
סולומוביץ' הפך בשנים האחרונות לבעל ניסיון עשיר במגוון תחומים הקשורים לא רק בהוצאת כספים מהארץ, אלא גם בהשקעתם. "רשות המיסים השיקה מסלול הנקרא 'ירוק חדש' והוא מאפשר לבצע העברות כספים לחו"ל, גם לצורך ביצוע השקעות, באמצעות הצהרה בלבד אצל פקיד הבנק. זו יכולה להיות הוצאת כספים לצורך הלוואה, וזו יכולה להיות הוצאה לצורך כניסה לשותפות בחברה. העניין הוא שהציבור בארץ לא מודע לחידוש המרענן הזה, והוא פועל כבר כמעט חצי שנה" מעיר סולומוביץ' את עיניי המשקיעים שמאסו בתשואה המזערית כאן בארץ ומחפשים אפיקי השקעה מעבר לים.


עד ההחלטה בחודש ספטמבר הצריכה כל העברת תשלומים לחו"ל באמצעות הבנק, פנייה לפקיד שומה כדי שהוא ינפיק אישור. בלעדיי האישור לא יכול היה הבנק לבצע את העברה. עכשיו מספיק המפגש היחיד עם פקיד הבנק ותהליך העברת הכספים הפך להיות קל יותר, כמעט ללא בירוקרטיה. למעשה יש לראות במהלך של רשות המסים סוג של יישור קו עם דרישות ה-OECD. מדובר בסוג של הקלה שלדעת משקיעים ותיקים הייתה צריכה להתקבל כבר מזמן. "המסלול הירוק" מפחית בצורה ניכרת את המשוכות שהוצבו בעבר מול המשקיעים, או בכלל מול תושבים שניהלו עסקים בחו"ל" מבהיר סולומוביץ'.

מתברר שהשקעות נדל"ן מעבר לים הם כבר מזמן לא "לעשירים בלבד". נהפוך הוא, דווקא המעמד הבינוני שכן הצליח לחסוך סכום ביניים מגלה מהר מאוד שעם הסכום שהשיג בעמל רב אין לו סיכוי להיכנס להרפתקה של נדל"ן ישראלי. ואם כן, אז התשואה היא ממש לא כמו שקיווה. ואז הוא מתחיל לחפש את התשואות ההוגנות מעבר לים.  כששאלנו את סולומוביץ' איזה יתרונות יש למשקיע ישראלי בחו"ל, הוא הסביר: "קודם כל נושא הדירה השלישית אינו רלוונטי, ואני יודע שכאן פוחדים מאוד מהמושג הזה. מס שבח לא חל על נכסים בחו"ל. וחשוב לא פחות שכל ההוצאות בעבור נכס בחו"ל מוכרות כאן. אני תמיד ממליץ על רואה חשבון מקומי, וחשוב מאוד שיהיה עורך דין מקומי, ואת כל העלויות האלה מכירים כאן. גם הטיסות ליעד שבו יש לישראלי נכס מוכרות, וכמובן השהייה באותו מקום".

                                                                                                                                                   

נושא הדירה השלישית לא רלוונטי

מומחה המיסוי הבין לאומי משמש לנו מורה נבוכים גם בכל הקשור לדירה שאנחנו משכירים בחו"ל. סולומוביץ': "לפעמים יש לנו נכס בחו"ל ואנחנו לא מצליחים להשכיר אותו, זה לא קורה בדרך כלל, אבל אם זה קורה אפשר להשתמש במס שולי. בכל מקרה, אני חוזר ומדגיש: תעשו עסקאות רק אחרי שנעזרתם באנשי מקצוע מקומיים. כאלה שיידעו להביא את כל הפרטים המדויקים על הנכס, יידעו לערוך את החוזה הנכון ונהיה מוגנים. לעשות את הכל בצורה מבוקרת ולדאוג לליווי בכל התהליך".  

 

אנא דרגו את המידע

הזדמנויות השקעה נדירות במתחמי פריים לוקיישן בבודפשט, הונגריה

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן