גן עדן למשקיעים

גן עדן למשקיעים

בשקט, בשקט הפכה בודפשט ליעד השקעה מספר 1. עם עובדות לא מתווכחים: תשואה מובטחת של כ-7.5% לשנה! אז מה הפלא שהטיסות מלאות ומדובר בטיסות יומיות, בוקר וערב!

החגים מאחורינו, החופשות הסתיימו, הוצאנו כבר את הסוודרים והמעילים מהבוידם, וקו התעופה בין נתב"ג לפרנץ ליסט שבבודפשט ממשיך להיות עמוס לעייפה, כאילו אנחנו ביולי-אוגוסט.

אל על מפעילה טיסת בוקר יומית ב-07:05, וטיסת ערב ב-20:00. חברת התעופה ההונגרית "ווייז אייר" נוחתת כאן כל יום בסביבות השעה 10:30 וכעבור שעה כבר פורשת כנפיים וממריאה לנמל הבית שלה בעיר הבירה המהווה את המרכז הכלכלי, תעשייתי, תחבורתי ותרבותי של הונגריה. ואם תחפשו שילוב של המראה באל על וחזרה ב"ווייז אייר", גם את זה תקבלו במשרדי הנסיעות ובאתרי האינטרנט.

גם ארקיע טסה לגדות הדנובה, וכמעט מיותר לציין שמאות ישראלים עושים את הדרך לבודפשט באמצעות שתי חברות תעופה טורקיות שפועלות בארץ, וחברות תעופה אירופאיות אחרות.

נכון שיש סטודנטים שלומדים שם, אבל עכשיו אנחנו בעיצומה של שנת הלימודים ואין מצב שהם יעשו גיחה להורים. וכן, יש גם בעלי עסקים שזה הקו השבועי שלהם, ובכל זאת איך ייתכן שכל הטיסות מלאות ויש קושי בהשגת מקומות אם לא הזמנתם מראש? מה יש לכל כך הרבה ישראלים לנחות בבודפשט ב"סתם יום של חול?".

את התשובה אתם יכולים לקבל תוך שניות באמצעות גוגל. תקישו על מנוע חיפוש את המלים "ישראלים בבודפשט", או אם תרצו "בודפשט לישראלים" ותקבלו רשימה לא קטנה של עסקי נדל"ן הנמצאים בימים אלה בפריחה של ממש.

המשבר כבר מזמן מאחורי מרכז אירופה בכלל והונגריה בפרט, התשואה המגוחכת עבור דירות, קרקעות ונכסים אצלנו בארץ, סוללות את הדרך אל השפע המוצע בהונגריה ואל המחירים האטרקטיביים שניתן למצוא בה.

היו ימים בהם ישראלים שכרו דירות לצורך עיסוקם בעיר הבירה ההונגרית לתקופות של שנתיים-שלוש. היום העדפה היא לרכוש את הדירות מתוך ידיעה ברורה שמחירם יאמיר בפרק הזמן הזה וינפק רווח כפול: אי תשלום עבור השכירות, ורווח ממשי על עליית ערך הנכס.

בודפשט הפכה להיות גן עדן למשקיעים, ולא בכדי. ההצעות המוכחות כבר לא משאירות מקום לחישובים. כשמבטיחים לך על דירה בתל אביב תשואה שנתית של 4% לכספך במקרה הטוב, אתה מודע לכך שזה עלול להסתיים גם ב-2% בלבד. כשמבטיחים לך בבודפשט תשואה של 8% מתברר שזה הרף התחתון והתשואה עשויה לזנק לעיתים עד 12%.

ולא מדובר רק בדירות. יש גם מגוון נכסים שמלהיבים את המשקיעים ואלה עושים את החשבון הנכון, לא רק לגבי הכדאיות בתשואה, אלא גם מתוך החישוב שההשקעה לא תהיה בסדר גודל של דירה ברמת גן, או אפילו בחולון או באשדוד.                                                                                                                              

ואם כבר מדובר בהשקעה, אז כל איש עסקים יודע שמעבר לרכישת דירה יש הוצאות נלוות, קטנות לכאורה, שאפילו לא מתקרבות לאותן הוצאות בבודפשט. רוצים דוגמאות? בבקשה: הערכת שמאי לשווי הנכס בארץ תעלה 800 שקלים. תיווך 2% מערך הדירה. מס רכישה בהתאם לשווי הדירה. שכר טרחת עו"ד כ-5000 שקלים. אם תיקחו משכנתא תשלמו רק על פתיחת תיק 2500 שקלים. ועוד לא דיברנו על הצמדה למדד המחירים לצרכן או למדד תשואות הבנייה כשמדובר בקנייה "על הנייר".

ולסיום, שתי עסקאות שנעשו בחודשים האחרונים: דירה בלב רובע 7 הקרוב לבית הכנסת הגדול ולמתחם הבילויים גוז'דו נמכרה ב-56 אלף אירו (כ-230 אלף שקלים) ומניבה תשואה שנתית של 7.6% (כ-17,500 אלף שקלים בשנה). ודירה בלב הרובע ה-6, נמכרה ב-118 אלף אירו (כ-483 אלף שקל) והתשואה שלה היא 7.4% (כ-36 אלף שקלים בשנה).

אנא דרגו את המידע

הזדמנויות השקעה נדירות במתחמי פריים לוקיישן בבודפשט, הונגריה

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן