מי שמאמין לא מחכה

מי שמאמין לא מחכה

מתברר שהמון רוכשים פוטנציאליים חוששים לעשות זאת בריחוק גיאוגרפי מביתם. טעות! גן העדן הקסום בבודפשט לא יחכה לכם לנצח. מחירים אטרקטיביים כאלה ספק אם יחזרו

בסקר שנערך לאחרונה בין רוכשי דירות פוטנציאליים להשקעה מעבר לים, התברר שהגורם מספר 1 המונע רכישה באירופה, או בארצות הברית, הוא החשש.
חשש מהערכות שמאי לגבי השווי האמיתי של הדירה, חשש מהמרחק הגיאוגרפי, חשש מאי הכרת פוטנציאל השוכרים, חשש ממיסים כאלה ואחרים שיצוצו על הדרך, חשש מהוצאות בלתי צפויות בבניין לא חדש, חשש וחשש וחשש. במלה אחת אפשר לארוז את הכל במושג "ביטחון".
בממצאי הסקר נשמעו שוב ושוב שלוש המלים "אין לי אומץ", ומיד לאחר מכן "אני יודע שהתשואה בהשקעות האלה הן גבוהות ומניבות, גבוהות בהרבה יותר מאשר בארץ, אבל כאן יש לי עם מי לדבר, ושם אני אפילו לא מבין את השפה".
כעיתונאי בענף הנדל"ן מזה עשרות שנים, הסיפורים האלה מזכירים לי את העבודה שלנו לפני 15 שנה, לעומת העבודה שלנו היום. אז היינו צריכים להגיע למערכת מדי יום, ועכשיו אנחנו מגיעים אחת לכמה חודשים לצורך ישיבה בלבד. הכל מתבצע מהבית, הכל באמצעות המחשבים, הכל הרי עובד און ליין.
וזה בדיוק הסיפור עם הנדל"ן: כשאתה משקיע הון עצמי, אתה רוצה להיות קרוב אליו. אתה רוצה לדעת במה אתה משקיע? זה בהחלט נורמטיבי. אז עולים על מטוס, ממריאים שעתיים או שלוש ונוחתים ביעד שיכול לנפק לנו הכנסה הוגנת עד שנחליט אנחנו בעצמנו להפסיק אותה מכל סיבה שהיא. נבקש ערבויות, נתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום, נדאג לרישומים הרשמיים, נעשה את כל מה שנדרש כדי לשמור על עצמנו. להגן על כספנו. מכאן ואילך הכל מתנהל און ליין. בדיוק כמו אותו נכס שקנית מעבר לכביש. לא צריך בהכרח להיות קרוב לנכס, לא צריך "לבקר" אותו פעמיים בשבוע ואפילו לא פעם בשנה. יש חברות מסודרות שעושות זאת עבורנו, בהגינות ובשקיפות חובה לציין, ואנחנו יכולים להישאר בבית ולקבל ישירות לחשבון הבנק שלנו הכנסה הוגנת להשקעה שלנו

  ה"מלך" הוא מי שיוצא מגבולות הנוחות כדי להשיג את המטרה

העובדה שאנחנו קרובים גיאוגרפית להשקעה לא מהווה שום שטר ביטחון. הנה, קחו את הזוגות הצעירים שחתמו על חוזים במסגרת "מחיר למשתכן" ואז התברר להם שעדיין אין אישורי בנייה, שהגשמת החלום היא סיפור ארוך ובינתיים יש רק חול וחול. בינתיים גם ממשיכים הזוגות הצעירים לשלם שכירות וגם את דמי המשכנתא שלקחו כדי לשלם עבור הדירה שכרגע לא נראית באופק. אז מה עוזר להם שהנכס קרוב לביתם? ומי מרגיע אותם אם הם רואים את מיקום הדירה, אבל לא רואים אפילו שק מלט אחד שאמור לבנות אותה?
וכאן אני מגיע לבירה ההונגרית בודפשט שהפכה להיות גן עדן עבור המשקיעים הישראלים. דירות ישנות, דירות משופצות, דירות חדשות, דירות שנמכרות עם חוזי שכירות מובטחים לשנים הקרובות, מגוון מחירים שווה לכל כיס ותשואה הכי הוגנת ששמעתי בשנים האחרונות.
המינוח "מפחד" עוצר את ההתקדמות שלנו. מגביל אותנו. גורם לכך שנצעד במקום. כן, חשוב להיות זהירים, בכל דבר בחיים, אבל ההבדל בין זהיר לבין מפחד לקוח משני עולמות שונים.
איך כתב, הלחין ושר שלמה ארצי: "אדם צריך שתהיה לו מלה, קצת מקום בעולם, אהבה לא נשכחת. וקול אמיתי לתפילה, ורגע מושלם, כדי לתת ולקחת, ולא…לפחד מהפחד". אפילו אייל גולן שר: "מי שמאמין לא מפחד".

 

5/5 - (1 vote)

הזדמנויות השקעה נדירות במתחמי פריים לוקיישן בבודפשט, הונגריה

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן