הים של בודפשט

הים של בודפשט

10 מיליון תיירים נכנסים מידי שנה להונגריה. חלקם הגדול מנצל את התקופה לביזנס ופלז'ר. בין הנוף ההונגרי המהמם למימי הדנובה השוצפים, פורחים עסקי הנדל"ן ומניבים תשואות אדירות

סביר מאוד להניח שכשאתם קוראים את השורות האלה נחת בליסט פרנץ, נמל התעופה הבינלאומי הגדול ביותר בהונגריה, עוד מטוס שהגיע מנתב"ג. זה יכול להיות אל על אפ, וזה יכול להיות ארקיע או אולי וויז אייר חברת הלואו קוסט ההונגרית שקו התעופה שלה מלוד לבודפשט עמוס לעייפה בכל ימות השנה. בקיץ, על אחת כמה וכמה.
הפריחה התיירותית ביולי-אוגוסט שם, מזכירה את פריחת הכלניות בתחילת השנה האזרחית כאן אצלנו. צבעים בוהקים משתלטים על שטחים נרחבים, מוסיפים גוונים נפלאים, בתי המלון בתפוסה כמעט מלאה, ודירות להשכרה בבודפשט נחטפות כבר בחודשי מרס-אפריל, והערכה הזהירה ביותר של מומחי תיירות היא כניסת כ-10 מיליון תיירים למדינה שמספר תושביה הוא כ-10 מיליון.
וחשוב לציין. הונגריה היא מדינה ללא מוצא לים. היא גובלת באוקראינה וסלובניה (הגבולות הקצרים ביותר, בערך 100 ק"מ), סלובקיה (הגבול הארוך ביותר המשתרע על פני כ-500 ק"מ), סרביה, קרואטיה, אוסטריה ורומניה. למרות היעדר חופים שכל כך מבוקשים בימי הקיץ, התיירות רק עולה משנה לשנה. למה? הו, בדיוק על זה רצינו לדבר אתכם.
סקר של חברת נדל"ן בינלאומית בדק ומצא שהנהירה הגדולה להונגריה בכלל, ולבודפשט בפרט, אינה "תמימה" כלל ועיקר. נכון שמדובר במדינה הממוקמת במרכז אירופה, ממש במרכז, אבל חלק גדול מהתיירות הנכנסת מנצל את ההזדמנות כדי לעשות בילויים ועסקים. לצד החופשות, בודקים התיירים את נושא ההשקעה בנדל"ן מניב בהונגריה. בודקים ומבצעים עסקאות. כך למשל התברר בסקר שמתוך 10 מיליון תיירים שנכנסו בשנה שעברה להונגריה, 3.1 מיליון עשו זאת לצרכי עסקים ומרביתם עסקי נדל"ן.
הנוף ההונגרי מהמם, נהר הדנובה מרתק, חיי הלילה זוהרים, אבל ההשקעות בנדל"ן, התשואה מנכסים מניבים בבודפשט ופוטנציאל ההשבחה הגדול, הן גולת הכותרת ומעפילים על כל המרכיבים האחרים המובילים את המיליונים להגיע לבודפשט, ובעיקר את הישראלים. המשבר הכלכלי הגדול לפני עשור, שהאט את קצב הצמיחה במשק, פגע קשות בהונגריה. הגירעון התקציבי של המדינה היה מהגדולים באיחוד האירופי. המטבע המקומי, הפורינט, נחלש ב-10%, הריבית עלתה וההלוואות נלקחו באירו או בפרנק.


מאז זרמו מים רבים בדנובה. נכסים בהונגריה הצדיקו את עצמם, התשואות נסקו, והישראלים מיהרו לנחות, עשו וממשיכים לעשות עסקים טובים ברכישת דירות, מבני תעשייה, חנויות, נכסים ובעצם כל דבר המניב תשואה כפולה ומשולשת מזו שניתן להשיג בארץ באפיקי השקעה דומים.
הכתובת כבר מזמן על הקיר. כמעט בכל סכום ניתן היום להשקיע בבודפשט ולהניב פירות עסיסיים. הדוגמא המוכרת ביותר בקרב הנדל"ניסטים בהונגריה היא זו של עופר ניסים מחולון שהגיע לפני ארבע שנים לטיול "תמים" בבירה ההונגרית, התעניין בנכס שהוצע לו, התלהב, הניח את 5000 הדולרים שהביא איתו לטיול כמקדמה, חזר לארץ, ונסע שוב לבודפשט עם 95 אלף דולרים כדי לסגור את העסקה. בארבע השנים האחרונות החזיר עופר חצי מההשקעה שלו בדמי השכירות שקיבל, ובשבוע שעבר הוא מכר את הנכס בסכום של 230 אלף דולרים. חישוב פשוט מוכיח שבעבור השקעה של 100 אלף דולר בשנת 2014, הזניק התייר ניסים את הונו לכדי 280 אלף דולרים.
לא רע, אה?

 

אנא דרגו את המידע

הזדמנויות השקעה נדירות במתחמי פריים לוקיישן בבודפשט, הונגריה

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

דילוג לתוכן